Tanel Toom Tiina Loki arvustusest: iga kriitika on minu jaoks väga oluline ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Priit Mürk/ERR

Kuigi "Tõde ja õidust" on saatnud kiidusõnad filmiekspertidelt, tõdes filmi režissöör Toom, et hea on kuulda ka kriitilisemaid arvustusi. Filmi edu ei tähenda Toomile aga, et ta režissööritööle joone alla tõmbaks.

"Ma pigem arvan, et see on ilus algus karjäärile. Ma tõesti väga loodan, et karjäär tehtud nüüd küll ei ole. Päris kurb oleks see," ütles Toom Raadio 2 hommikuprogrammis.

Kuigi film on nüüd valmis ja jookseb kinodes, ei tunne Toom ennast tühjalt, sest alates esilinastusest on tal filmiga seoses palju tegemist olnud. "Õnneks see on hoidnud rattas pluss ka see, et ma juba tegelen järgmise projektiga. Olen sellest august ja tundest väga teadlik, nii et ma olen meelega teinud tööd selle kallal, et seda ei tekiks," selgitas Toom.

Tanel Toom ütles, et on lugenud kokkuvõtet ka PÖFF-i direktori Tiina Loki kriitikast ja hindab seda. "See on väga tore, muidu see muutub juba kahtlaseks, kui kõik ainult hästi ütlevad. See on väga tore, et keegi ka teistmoodi ütleb. Iga kriitika on minu jaoks väga oluline, on see Tiina, kellel on kõvem hääl, sest ta sai seda raadios öelda, või võõrad inimesed, kes mulle Facebookis kirjutavad," ütles Toom.

Toom kergitas veidi saladuseloori võtetelt, tõdedes, et stseen, kus Andrest kehastav Priit Loog Mari tegelaskuju ehk Eester Kuntu peale vihastab, oli ka võtteplatsil nii emotsionaalne kui filmis tundus.

"Sa ei saa ekraanil midagi petta, sa pead päris emotsioonid ellu äratama. Sa ei mängi, ei esita, see loom tuleb enda seest üles leida. Estril oli loomulikult osade duublite ajas hirmus. Sa tead, et sul on vastas teine näitleja, aga see peab õige ja toores välja nägema. Muidugi turvalisuse piirides," selgitas Toom üht stseeni filmist.

Toom selgitas, et võtetel laste ja loomadega tuleb ette palju juhuseid. Näiteks filmi algusstseenis, kus talutatakse lehma, käitus loom väga ettearvamatult. "See oli päris tujukas tegelane meil. Ma arvan, et me tegime sellest kaadrist umbes seitse või kümme duublit, need kõik on väga erinevad just tänu sellele lehmale," meenutas Toom. Ühes stseenis, kus Maiken Schmidt sigu kutsus, järgnesid talle kuulekalt ka kolm lehma. "Me teeme esimese duubli, Maiken läheb, kutsub seal neid sigu ja päriselt need kolm lehma lähevad talle järele. Siis jäi küll suu lahti ja see oligi tehtud. Meil oli veel tund aega aega, et teisi asju teha," meenutas Toom.

Toimetaja: Rutt Ernits

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: