Uuring tõestab, et tõsielusarjad muudavad vaatajate hinnanguid vaeste osas
Londoni Majanduskooli poolt läbi viidud uuring leidis, et juba üks minut materialistlikel väärtustel põhineva meedia tarbimist muutis inimeste hoiakuid sotsiaaltoetuse osas.
Uuringu käigus näidati muuhulgas ligi viiesajale täiskasvanule nelja luksustoote reklaami, nelja pilti rikastest kuulsustest ning nelja lugu teemal "ajalehepoisist miljonäriks". Kontrollgrupile näidati aga reklaame ühistranspordist, pilte loodusest ja uudiseid dinosauruste kohta, kirjutab The Telegraph.
Seejärel uuriti osalejatelt, kui kõrgelt nad hindavad majanduslikku heaolu, mida nad arvavad sotsiaalhoolekandest ning kuidas suhtuvad endast vaesematesse inimestesse. Selgus, et juba väikesest annusest seltskonnaajakirjandusest piisas, et osalejate arvamust nendel teemadel muuta.
Veel päriti osalejatelt, kui tihti nad jälgivad tõsielusarju ning kõmulehti ja taas selgus, et mida enam osalejad nendega kokku puutusid, seda vähem hoolisid nad sotsiaaltoetustest. Selle asemel hindasid nad kõrgemalt materialistlikke väärtusi.
Uuringu autor Dr. Rudolfo Levya lausus, et töö põhjal saab teha oletusi, miks on Ühendkuningriikides viimastel aastatel vähenenud toetus sotsiaalabile ja töötute abistamisele. Veel lisas ta, et alahinnata ei saa kultuuri mõju – nähes enda ümber rikkust ja õnnelikkust siduvaid hoiakuid, hakkavad neid seostama ka tarbijad.
Toimetaja: Daniel Tamm