Õpetajaametit proovinud Kuido Merits: raske öelda, kas see mulle meeldis ({{commentsTotal}})

Endine õpetaja Kuido Merits kirjutas raamatu "Kas saab vaikust!?" pärast seda, kui ta oli aasta aega proovinud õpetajaametit asendusõpetaja asendusõpetaja ametis. Kas talle see ka meeldis, on tema sõnul ikkagi raske öelda.

"See on ikkagi terve maraton, kus tuleb ette raskeid hetki ja tuleb jõuda finišisse. Mis puudutab särasilmi, siis need on absoluutselt olemas. Aga jah, meeldimine, [seda] on kuidagi raske öelda," rääkis Merits.

Merits märkis, et tema kogemus õpetajana oli justkui Oskar Lutsu "Kevades" – palju huumorit. "Tänapäeva lapsed ei ole muutunud, mis sest, et neil on tehnoloogilised vidinad. Põhimõtteliselt on inimesed ju samasugused. Ütleme, et vahetunnis ja koridoris käib ikkagi sigin-sagin nagu mesilaspesas. On ka tänapäeval nii."

"Tuleb meelde, kuidas korraga üks põhikooli prillidega vaatab mind hulk aega ja ma küsin, et miks sa mind nii pikalt vaatad ja ta ütleb: Ma mõtlen õpetaja, miks te oma elu raiskate - Miks sa sellele mõtled? - Aga no, te raiskate, te üritate meile siin seletada ja kõike, aga sellest ei ole palju tolku, sest vaevalt me seda kõike nüüd meelde jätame. Talle tundus, et ma võiksin teha selle asemel midagi muud," märkis Merits mõnest meeldejäävamast seigast koolis.

Ta märkis, et mõistagi on erinevad klasse ja ka erinevaid õpilasi. Teinekord ka väga rahutuid klasse. "Aga kui teinekord läheb tõesti niimoodi, et õpetajal läheb kontroll käest ära, siis see on ilmselt õpetaja viga ja see on päris kole pilt, ehkki ta kõrvalt vaadates võib tunduda kohutavalt koomiline."

Kord, kui Meritsal ka selline olukord tekkis, ütles ta ühele 7. klassile, et tal oleks tahtmine neid filmida, et neile siis 12. klassis näidata, millega nad õieti tegelesid. "Seepeale ütles üks kutt niimoodi, et "te ei tohi seda teha, me kutsume politsei". Ja teine kutt lisas, et 2aga kust me teame, järsku te olete pervert"."

Tema sõnul on klassis korra hoidmine pidev balansseerimine. "Kui enam muud ei aita, siis aitavad need meetmed, mis on õpetajal käepärast. Mulle märkuseid ei meeldinud kirjutada, ma olin ise selline koolipoiss, kelle päevik oli punane. Et kui ta segab regulaarselt tundi ja ei allu korrale. Mulle ei meeldinud seda teha, aga viimaks tuli seda teha, panna E-kooli märkus. Ja see aitab, seepärast, et lapsevanem, kui mitte laps, siis lapsevanemad on huvitatud ja jälgivad E-kooli."

Toimetaja: Merit Maarits



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: