Jüri Muttika talvine sõit elektriautoga ei kulgenud probleemideta ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Jüri Muttika käis proovimas, kuidas on elektriautoga talvisel ajal sõita. Kokkuvõtteks saab öelda, et teda tabas hulk erinevaid ebameeldivaid üllatusi.

Esiti pidi Muttika arvestama, et olemasoleva akuga annab tal sõita ümmarguselt 43 kilomeetrit ehk Kesklinnast Tabasallu, tagasi, siis Piritale ja tagasi ning ongi aku tühi.

Pärast 500 sõidumeetrit avastas Muttika, et tegelikult tühjeneb aku kiiremini kui n-ö passis lubatud; oodatud 43 kilomeetrit see välja ei vea. Pärast järgmise 500 meetri möödumist näitas auto, et juba saab sõita veel vähem – 40 kilomeetrit.

Niimoodi jätkas kilometraaž kogu sõidu jooksul ka langemist.

Kui sõidu alustamisel näitas aku umbes kolmveerandist täituvust, siis 10 minutit pärast sõidu alustamist oli see juba peaaegu poole peale kulunud. Ehk siis veerand tunniga kulus umbes veerand akust.

Seega tunni ajaga just liiga pikka sõitu suure Tallinna linna peal ei tee, tuli Muttikal märkida. Kui siis ainult väikese Vanalinna piires.

Aku tühjenes ka seistes, mistõttu tundus Muttikale kõige mõistlikum auto otsejoones rendipunkti tagasi viia. Aga sealgi tekkisid Muttikal omad takistused.

Toimetaja: Merit Maarits

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: