Teet Kask: Keres küll mängis malet, aga ka temaga mängiti malet
Septembris jõuab lavalaudadele tantsulavastus, multimeedia ballett "Keres", mis pühendatud Eesti malelegendile Paul Keresele. Miks teha ballett mehest, kes peamiselt istus laua taga?
"See on ju nii huvitav, Keres oli huvitav inimene, mängis huvitavalt malet. Sellepärast tuligi see mõte, et huvitav oleks küsida, et mis seal tema sisemises ruumis toimus, kui ta mängis malet. Teatavasti maletaja ei tohi anda endast mingeid märke välja – sügada end kuskilt, nina puudutada, see annab teada, et ta on närvis. Balettiga on samamoodi – ta on hoitud, ta on graatsiline," selgitas lavastuse lavastaja Teet Kask.
"Mitte et ma jutustaks sellist suur kronoloogilist lugu Keresest, vaid sellest, missugust lugu see suur vaim võis enda sees jutustada, kui ta oli sellises ajaloolises keeristormis. Tema küll mängis malet, aga temaga mängiti ka malet," lisas Kask.
Kask demonstreeris ka väikest osa lavastusest stuudios saatejuht Marko Reikopile. Reikop arvas, et ehk saaks temagi hakkama tantsimisega ilma tantsimiseta.
"Sisemise tantsuga võtab aastaid aega, et seda teha. Igaüks oskab tantsida, väga õige, aga vahe on selles, kuidas teadlikult tantsida," vastas Kask seepeale.
Toimetaja: Merit Maarits