The Weeknd lõpetab H&M-iga rassismi õhutava reklaami tõttu koostöö
Riidekett H&M sai hakkama tõelise turundusprohmakaga, kui avaldas oma veebipoes reklaamfoto mustanahalisest modellist, kes kannab pluusi kirjaga "Kõige lahedam ahv džunglis" ("Coolest Monkey In The Jungle").
Paljude sõnul on tegemist rassistliku lähenemisega ning megastaar The Weeknd teatas, et lõpetab riideketiga koostöö, vahendas Huffington Post.
Hitiga "Starboy" ülemaailmset tuntust kogunud The Weeknd postitas reklaamfoto oma Twitteri lehele ja teatas, et on sügavalt solvunud. "Olin täna ärgates šokeeritud ja tundsin selle foto pärast piinlikkust. Ma olen tõeliselt solvunud ja ei tee enam H&M-iga koostööd," kirjutas mees sotsiaalmeedias.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) January 8, 2018
The Weeknd on H&M-iga töötanud kahel korral. 2017. aastal oli ta üks reklaamnägudest riideketi kevadkollektsioonil ning lõi 18 esemest koosneva isikukollektsiooni sügisel.
H&M-i reklaampilt tekitas meediafuroori juba pühapäeva õhtul ning on põhjustanud palju pahameelt. Inimesed on viidanud sajandivanusele ajaloole, kui võrdlust ahvidega mustanahaliste rõhumiseks kasutati. Lisaks toodi välja, et ainult mustanahaline modell esitles pluusi sõnumiga "Kõige lahedam ahv džunglis", teiste sõnumitega särke reklaamisid valge nahavärviga lapsed.
H&M eemaldas foto lehelt esmaspäeval ning vabandas avalikult. "Me mõistame, et paljud inimesed on sellest pildist solvatud. Meie, kes me töötame H&M-i ridades, tunneme samamoodi. Me kahetseme, et foto tehti ja kahetseme ka pluusi disaini," ütles riidefirma esindaja. Ta lisas, et juhtumi tagamaid asutakse uurima. "Me uurime, kust viga alguse sai, et välistada sarnaseid juhtumeid tulevikus," lisas ta.
Toimetaja: Rutt Ernits