Loomehäki võitis kunstiteoste seletaja
Tallinna Ülikoolis lõppenud rahvusvahelise loomehäki võitjaks tuli võistkond The Artsy Game, kelle idee on luua mobiilirakendus, mis teeb kunstimuuseumis käimise lõbusaks ja harivaks.
"Inimesed võivad muuseumis olla tihti segaduses, seistes mõne moodsa kunstiteose ees," ütles võistkonna liider, Läti Kunstimuuseumis töötav Elina Berzina. Tema idee on luua rakendus, mis skaneerib pildi ning pakub vaatajale selle kohta põnevaid kilde (näiteks: "Miks lõikas van Gogh endal kõrva ära?") või teavet, mis lubab kunstiteost paremini mõista.
Loomehäkil, mis toimus Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi (BFM) veetava projekti “Cross Motion“ raames, keskenduti innovaatiliste lahenduste otsimisele hariduse, tervise ja turismi valdkonnas. 24-tunnise ürituse käigus töötasid meeskonnad välja ideid mängu- ja audiovisuaaltööstuse kogemuste kasutamiseks neis valdkondades.
"The Artsy Game’ile tõid võidu läbimõeldud ja selge esitus ning kahe valdkonna, hariduse ja turismi edukas ühendamine," põhjendas žürii liige Uldis Zarins. Preemiaks on võimalus arendada oma idee järgneva kaheksa kuu jooksul töötavaks prototüübiks.
Ülejäänud auhinnalised kohad pälvisid:
2. koht: Find a right place – mobiilirakendus, mis võtab arvesse personaalseid eelistusi ja soovitab reisil olles huvipakkuvaid kohti.
3. koht: MoleQL – rikastatud reaalsuse lahendus, mis visualiseerib keemilisi reaktsioone ja aitab keemiat õppida.
4. koht: Topographics – mäng, mis lubab inimesel ekraanile joonistada topograafilisi märke ja näha kohe nende põhjal visualiseeritud maastikku.
Ürituse korraldasid BFM ja loomeettevõtete inkubaator Digix. Auhindadega panustasid lisaks kirjastus Avita ja Eesti Turismifirmade Liit.
Toimetaja: Valner Valme