Kriss Soonik-Käärmann pesuettevõttest: mõtlen kohvrite kokkupakkimisest iga päev

Eesti kuulsaim pesudisainer Kriss Soonik-Käärmann tunnistas, et oma ettevõtte pidamine on raske töö, mistõttu mõtleb ta selle kokkupakkimisest tihti.
"Jah, umbes iga päev. Ettevõtja elu ongi selline, et ühel hetkel on kõik hästi tore ja siis teine hetk see koliseb alla ja mõtled, et miks ma endale selle tee valisin," kirjeldas Kriss, kes lisas, et tegelikult ta muidugi oma brändiga lõpetada ei taha, vahendas Raadio 2 "Suvehommik".
Kriss oli keskkooli ajal pigem viitele õppida sooviv tüdruk, kes ei teadnud, et talle kunst või moedisain meeldib. Disainer tunnistas, et ei osanud oodatagi, et tema seest tahab välja pääseda loovus, kuigi kandis pidevalt liiga pikki pükse, mille kohta õppealajuhataja tegi märkusi stiilis: "Kriss, kas sa lähed õhtul veel kuhugi ehitusele tööle, et sul sellised riided seljas on." Kriss selgitas, et tema jaoks oli see lihtsalt eneseväljendusstiil.
Kuigi moedisaini juures paistab oluline osa olevat joonistamisel, usub Kriss, et turundus on tähtsamgi veel. Pesulooja rääkis, et väidetavalt ei osanud joonistada ka kuulus moedisainer Giorgio Armani. "See andis mulle tuult tiibadesse, et küll ma saan ka hakkama, kui isegi tema ei oska joonistada. Minu kriipsujukud on keskpärased ja joonistusõpetaja annaks mulle kolme," naeris Kriss.
Moekarjääri alustas Kriss naisteriietega, kuni pesu talle ise ette jäi. "Ma mõtlesin, et ma katsetan ja see katsetus kindlalt õigustas ennast," kiitis ta.
Täna mäletab Kriss hästi oma esimest kollektsiooni, mis oli roosa, roheline, mustrite ja tülliga. "Huvitav, kuidas käekiri on kõvasti muutunud, aga kui ma vaatan praegu tagasi esimestele asjadele, siis ma vahetevahel võtan sealt inspiratsiooni. Ma olin tol ajal kindlalt julgem," kirjeldas Kriss.
Kriss Sooniku pesu saab endale osta vähemalt 15 erinevast riigist, kuid tänu internetile võib disainpesu tellida üle maailma. "Ikka see, et keegi sind Brasiiliast üles otsib ja tellib, see on kihvt. Minu jaoks on Aasia kõige põnevam, hiinlased ja Hong Kong," naeris Kriss, kes ei oska öelda, kuidas inimesed tema loomingu üles leiavad.
Isiklik suurim saavutus on Krissi jaoks Jaapani turg, kuhu on raske keelt oskamata jalga ukse vahele saada. "Teine on see, kuidas meid on Inglismaal kaks korda kõige lahedamate UK brändide nimekirja pandud," rääkis Soonik oma saavutustest.
Toimetaja: Rutt Ernits