Maris Takk: Eestis on puudu disaini ekspordistrateegia ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Eesti disaini turg tõi kultuurikatlasse kokku 80 eesti disaineri loomingu ning sadu külastajaid. Disainituru projektijuhi Maris Taki sõnul läheb eesti disainil küll stabiilselt üha paremini, kuid ikka on takistuseks ekspordistrateegia puudumine.

Tihtipeale on üks disainer sunnitud tegelema kõigega - disainimisest müügi ja transpordini.

"Üks asi, millest Eestis on puudu, on kindlasti professionaalsete ekspordiagentide, manageride võrgustik, mis koondabki viis disainerit enda alla ja aitab neil minna välismaale," ütles Takk "Aktuaalsele kaamerale".

Oma ekspordistrateegiaga paistab silma moelooja Marit Ilison, kelle südamekollektsioon ja mustrilised mantlid on tänaseks jõudnud trendikauplustesse Prantsusmaal, Itaalias, Saksamaal ja Suurbritannias.

"Ühel disaineril ei ole võimalik tegeleda kõige sellega, mida tähendab müümine alates saatelehtedest, transpordist, kõigest muust, kus disaini osa on ainult 3 protsenti üldse. Eesti mure on kindlasti see, et kui brändid lähevad välisturule, siis Eestis ei ole kompetentseid inimesi, kes on tegelenud rahvusvahelise moeäriga väikeste brändide tasemel," rääkis Ilison.

Loomakujulisi unemaske tootev Öölooma bränd toodi alates ideest kuni toote ja pakendini turule kõigest nelja kuuga. Tänaseks on bränd turul olnud vaid aasta, kuid selle ajaga on edukalt kanda kinnitatud ka välisturul.

Brändi peainnovaator Johan Kallas ütles, et lisaks tootele on oluline müüa ka lugu selle taga.

"Eesti turg on pisike ja me võimalikult palju üritame otsida välismaa müügikohti. Uuest aastast hakkame külastama messe, kus üritame edasimüüjaid leida. Juba täna oleme müünud rohkem kui 30 riiki ja füüsilised poed müüvad meie maske juba viies riigis väljaspool Eestit," selgitas ta.

Kuna Eesti disaini tootmismahud on väikesed ja hinnad kõrged, disainitakse meil kõige rohkem ehteid ja elustiilikaupu, vähem aga mööblit. Viimase aasta jooksul on eesti disain jõudnud lisaks butiikidele ka kaubanduskeskustesse ning hiljuti avas veebipõhine oksjonikeskkond osta.ee samuti eesti disaini külje.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: