Milano Expo oli Eesti jaoks siiani edukaim
Täna sai selgeks, et oktoobris lõppenud Milano Expo oli kõigi aegade edukaim maailmanäitus, kus Eesti on osalenud.
Expo tulemustest tehti kokkuvõtteid ning korraldajad pakkusid välja, et Eesti võiks tulevikus eest vedada virtuaalset maailmanäitust.
Expo Eesti esinduse juhi Andres Kase sõnul purustati lõppenud maailmanäitusel mitu rekordit. Ta tõi välja, et Milano Expo külastajate arv oli kõigi aegade suurim – 3,4 miljonit. Eestlased lõid Expo ajal kaks korda maailmarekordit kiikingus ja püstitasid ühtlasi kiikingu Guinnessi rekordi. Eesti paviljoni pärjati ka kõrge tunnustusega – esmakordselt maailmanäituste ajaloos anti meile pronksmedal ekspositsiooni disaini kategoorias alla 2000-ruutmeetriste ise ehitatud paviljonide seas.
Eesti paviljoni eesmärgiks oli anda Eestist sõnum kui avatud, eristuvast ja arenenud infoühiskonnaga riigist. "Eesti paviljon oli üks vähestest avatud paviljonidest, kuhu pääses järjekorras pikalt seismata ja see andis meile teiste riikide ees eelise. Samuti hindasid külastajad kõrgelt meie paviljoni sisu – Eesti ettevõtete väljapanek ja programm tekitas publikus elavat huvi. Kõige populaarsemateks osutusid kiiged ja kiiking," nentis Kask.
Üks Milano Expol osalenud ettevõtjatest, kes tänu maailmanäitusele uue lepingu sõlmis, on puidust seinakattematerjale tootev Relief Walls, kelle jaoks on turunduslikust aspektist kasu veelgi pikaajalisem, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Alati on nagu hea öelda, et saate meie tootega tutvuda maailmanäitusel Eesti paviljonis ja siis saab juba viia jutu mujale, kas Eestile või tootele. See märksõna ise juba pakub huvi. Ja ma arvan, et seda kõike saab väga edukalt kasutada ka järgmisel aastal, sest kõik see info on internetis ja sotsiaalmeedias olemas," lausus Relief Walls juhatuse liige Imre Toodu.
Expo ajal kajastati Eestit mitmeid kordi rahvusvahelises meedias. Näiteks avaldas ajakiri Vanity Fair augustis meie paviljonist inspireeritult loo Eestist kui põnevast reisisihtkohast. Aktiivselt kajastati ka Eesti paviljonis toimuvat sotsiaalmeedias. Korrutades paviljoni 3,4 miljonit külastajat sotsiaalmeedia jagamistega tuleb kokku 34 miljonit kontakti.
Esmakordselt Expo ajaloos oli Eesti paviljonis esindatud Eesti ettevõtete ja organisatsioonide väljapanek. Mitmed Eesti ettevõtted said juba Expo ajal väärtuslikke kontakte. Näiteks sõlmis puidust seinaplaatide tootja Reliefwalls maailmanäituse abiga tellimuslepingu. Moe viinavabriku toodangu vastu on huvi tundnud mitmed rahvusvahelised edasimüüjad. Samuti on Velonia linnaratta brändi Viks vastu Itaaliast elavat huvi üles näidatud.
Järgmine maailmanäitus toimub viie aasta pärast Dubais. Kas Eesti seal osaleb, seda tuleb otsustada Eesti valitsusel. Rääkides sellest, kas Eesti võiks kunagi ise maailmanäitust korraldada, sõnas Andres Kask, et virtuaal-Expo korraldamist võiks Eesti kaaluda.
Milano Expo Eesti paviljoni ja ekspositsiooni lõid EASi Expo meeskond, loovagentuur AKU, arhitektuuribüroo Kadarik & Tüür, OÜ Produktsioonigrupp RGB Eesti ning loovagentuur Idea.
Toimetaja: Kertu Loide