Ainar Ruussaar ETV+ vaadatavusest: anname sellele kanalile aasta ja loeme siis tibusid
Kuigi ETV+ kogus esimesel kuul 0,5 protsenti kogu vaatamisajast, on ERR-i juhatuse liikme Ainar Ruussaare hinnangul veel vara rääkida 28. septembril avatud venekeelse telekanali vaatajanumbritest.
"0,5 protsenti on turuosa, mina ei räägiks reitingutest kuu aega pärast kanali eetris olekut. Reitingud on olulised, aga natuke liiga vähe aega on möödas," rääkis Ruussaar Menule ja rõhutas, et kanalile tuleks anda aasta ning alles siis saab tibusid lugeda.
Ruussaar lisas, et kui vaadata nende numbrite taha, siis nädalas vaatas ETV+i mingi aja vältel 109 000 mitte-eestlast ja 180 000 eestlast. "Võiks olla parem, aga kindlasti läheb paremaks. ETV+ alles peab ennast tõestama, see on alustanud telekanal," lausus Ruussaar.
TNS Emori uuringu põhjal sai ETV+ oktoobris 0,5 protsenti vaatamisajast ehk kanalit jälgis oktoobri keskmisel päeval vähemalt ühe minuti 85 000 televaatajat, mis on võrreldav välismaiste telekanalitega Fox Life, Sony Entertainment TV ja TLC.
"Fox Life, Sony ja kõik teised väiksemad kanalid on eetris väga pikka aega," ütles Ruussaar ja lisas: "Kui ETV2 omal ajal alustas, siis see turuosa oli palju väiksem kui praegu. ETV2 on ennast suurepäraselt tõestanud."
See, et ETV+i vaataks rohkem inimesi, pole Ruussaare sõnul vaid kanali juhtkonna, vaid terve ERR-i asi. "Eks me peame seda jõulisemalt ja rohkem turundada, seda muu nipiga ei teegi ilmselt. Kaks asja - turundus ja programm peab ennast ise tõestama ehk vaataja peab tahtma selle programmi juurde minna," selgitas Ruussaar.
Samas usub ta, et kanal on liikumas õigel suunal, sest vaatamisaeg ei ole -0,5. "Emori andmed on kindlasti üks hea indikaator ja see on süsteem, millega mõõdetakse kõiki kanaleid. Kui me vaatame seda, mis toimub veebides ehk järelvaadatavus, siis ka siin on märkimisväärne hulk inimesi, näiteks 18 000 külastajat keskmiselt nädalas vaatas ETV+i saateid justnimelt veebist. Need andmed on erinevad, auditooriumi saab erinevat moodi mõõta," tõdes Ruussar.
Samas on Ruussaare hinnangul uuel kanalil veel ruumi, kuhu kasvada. "Ma väga loodan, et ETV+ võiks kasvada sinna, et iga nädal vaatab 50 protsenti mitte-eestlastest mõnda saadet sellest kanalist," avaldas Ruussaar lootust.
Vahemikus 28.09-01.11 vaatas ETV+i nädalas vähemalt ühe minuti vältel keskmiselt 271 000 inimest (22,3 protsenti nelja-aastastest ja vanematest Eesti elanikest), sealhulgas eestlasi 188 000 (22,3 protsenti eestlastest) ning mitte-eestlasi 83 000 (22,2 protsenti mitte-eestlastest). Nädalate kaupa oli vaatajaskonna suurus järgmine (tuhandetes):
Selle perioodi vaadatuim saade oli mängufilm "Legend nr 17". Mitte-eestlased aga eelistasid kõige rohkem vaadata "Aktuaalset kaamerat". ETV+ kodulehel oli esimese eetrikuu jooksul keskmiselt 18 tuhat külastajat nädalas.
Oktoobris 2015 vaatasid Eesti elanikud televiisorit keskmiselt 3 tundi ja 44 minutit päevas. Eestlased veetsid telerite ees 3 tundi ja 48 minutit ning mitte-eestlased 3 tundi ja 35 minutit päevas. Eestlastel jagunes telekanali jälgimiseks kulunud aeg esmajoones Kanal 2 (22.8 protsenti) , ETV (21.1 protsenti), ja TV3 (17.2 protsenti) vahel ning mitte-eestlastel PBK (16.1 protsenti), NTV Mir’i (15.5 protsenti) ja RTR Planeta (12.8 protsenti) vahel.
Allikas: TNS Emor, Teleauditooriumi mõõdikuuring, TNS Metrix