Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Metropolitani kunstimuuseum sai hiiglasliku kingituse

Metropolitani kunstimuuseum saab kingituseks 78 taiest.
Metropolitani kunstimuuseum saab kingituseks 78 taiest. Autor/allikas: Scanpix Sweden

Filantroop ja kosmeetikamogul Leonard Lauder annetas New Yorgi Metropolitani kunstimuuseumile miljardi dollari väärtuses taieseid.

Annetusega saab muuseum endale 78 kubismi pärli. Annetus koosneb kubistlikest taiestest, mille autorite seas on näiteks Pablo Picasso, Georges Braque, Juan Gris ja Fernand Leger, vahendasid BBC ja The New York Times. Annetus on väärt miljard dollarit ehk 760 miljonit eurot.

Asjatundjate sõnul moodustavad need 78 kunstiteost terviku, mis jutustavad vaatajale loo moodsa kunsti arengust läbi ajaloo. Kingitus on nii erakordne, et ükski muuseum ei oska millestki sarnasest isegi unistada.

Lauder ütles, et kingitus on "inimestele, kes elavad ja töötavad New Yorgis ning kõigile teistele kogu maailmas, kes tulevad linna kunstiasutusi külastama".

Muuseumis oli varasemalt eelmise sajandi kunsti muuga võrreldes vähe, ent saadud annetusega tõusis see hoobilt üheks maailma esinduslikuma 20. sajandi kunstikoguga muuseumiks.

"Meil oli pikka aega puudu just see modernismi osa. Nüüd on kubism esindatud suurimate meistriteostega," rõõmustas Campbell.

Kogusse kuuluvad 33 Picasso, 17 Braque'i ning 14 Grisi ja Legeri tööd. Lauder kogus neid pea nelikümmend aastat. "Ma valisin Meti (New York's Metropolitan Museum of Art - toim.) kunsti jagamiseks, sest ma tunnen, et on oluline, et kubismi - ja ka sellele järgnevaid kunstivoolusid - saaks näha ja uurida ühes suurima koguga muuseumis maailmas.

Forbesi ajakiri hindas, et Lauderi annetus moodustas tema varanduse koguväärtusest umbes 13 protsenti. Lauder on USA ärimees, kes on kosmeetikafirma Esteé Lauder Companies Inc. emeriitesimees. Firmale kuuluvad brändid nagu Esteé Lauder, Clinique, MAC Cosmetics, Bobbi Brown, Aveda ja La Mer. Lauder sai 2001. aastal tuntuks ka järeldusega, et majanduslikult rasketel aegadel ei osta naised enam kingi ega kleite ning asendavad kallimad ostud odavamatega, enamasti huulepulkadega. Lauderi termin sai nimeks huulepulga indeks.

Toimetaja: Silver Kuusik, Kärt Rebane

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: