Tallinna moenädalal pakkusid silmailu eksklusiivsed kollektsioonid
Erilisel vee peale ehitatud moelaval sai Tallinna moenädalal tänavu näha eelmise hooaja kangajääkidest valmistatud rõivaid, originaaltrükiste ja tikanditega kollektsioone, filigraanse käsitööna valminud rõivaid, kus on ühendatud ajaloolised käsitöövõtted ja kõrgmood ning heita pilk eksklusiivsetele disainidele, mis mõeldud ainult Jaapani moeturule.
Kevadisel Tallinn moenädalal sai veekeskuse basseinile ehitatud moelaval näha Eesti kõrgmoe kollektsioone ning oma uute kollektsioonidega astusid publiku ette Riina Põldroos, Ketlin Bachmann, Aldo Järvsoo, Mammu Couture, Anastassija Balak, Kriss Soonik, Jo Nurm, Sandra Luks, Aivar "Antonio" Lätt, Siret Esko, Kristiina Viirpalu ja Katrin Kuldma.
Riina Põldroosi kollektsioonis "Hola" jõudsid lavale erilised käsitööna valminud narmastest põimitud kleidid ja cool`id pükskostüümid.
Ketlin Bachmanni värskeimas kollektsioonis olid kasutusel viimaste hooaegade teemade edasiarendused nagu metallikust ornamendid, kuumpresstöötlusega detailid ning erinevad plisseerimistehnikad.
Aldo Järvsoo kevadkollektsiooni "Hoovus" valmistamiseks läksid suures osas kasutusse Embassy of Fashion moestuudio kangajäägid eelmistest kollektsioonidest ja eratellimustest. Järvsoo kollektsiooni tüllivahune maailm sai inspiratsiooni veealusest imemaailmast, kus hõljuvad müstilised olendid ja veetaimed.
Mammu Couture brändi looja Maria Tammeorg tähistas moenädalal brändi 10. aastapäeva erilise moeetendusega, kus lisaks modellidele astusid moelavale naised tema klientide hulgast, kandes mõnda varasemalt soetatud brändi peene käsitöötikandiga ajatut kleiti.
Anastassija Balak esitles uut ujumisriiete kollektsiooni, mis on inspireeritud ookeanist ja veealusest maailmast ning mille pärliks olid disaineri enda loodud originaaltrükised. Rõivaid täiendasid aksessuaarid meritähtede, karpide ja korallide näol.
Kriss Soonik esitles moelaval oma kevad-suvist kollektsiooni, mis on saanud inspiratsiooni Austraalia õhkkonnast ja surfarite elustiilist ning ka eksklusiivseid disaine, mis toodetud ainult Jaapani turule.
Jo Nurm taaselustas moelaval oma loominguga sama joone, mis oli tema kõige esimeses kollektsioonis. Rõivaid kaunistanud tikandid olid inspireeritud koopamaalingutest, olles küll tagasivaade minevikku, aga mis oli kokku pandud modernses võtmes.
Aivar "Antonio" Lätt tõi lavale uue projekti Notably Absent Designer Aspirations ehk lühidalt NADA, mis asutati eesmärgiga uurida erinevaid võimalusi aeglases, jätkusuutlikus ja eetilises moes. Brändi eesotsas ei ole ega saa kunagi olema ühte "staardisainerit", vaid toetutakse suuresti teiste loomeinimestega tehtava koostöö jõule ja ideele, demokratiseerides moetööstust.
Esimene koostöö sündis NADA ja moedisainer Sandra Luksi brändi Luks vahel, mille kollektsioonid valmivad peamiselt teksamaterjalist ja mis on läbi rebimise, punumise ja õmblemise saanud uue vormi eriliste ja kantavate disaintoodete näol.
Siret Esko esitles kollektsiooni "Golden Hour", mis oli inspireeritud õhtusest valgusest ning hetkest, mil boss lady'd lõpetavad kontoris töö ja lähevad peole. Tema rõivaid kaunistavad tikandid on graafilised ja matemaatilised nagu kõrgete büroohoonete aknad, trepid ja kontori interjöör.
Kristina Viirpalu värskeimat loomingut iseloomustab peen ja filigraanne käsitöö, naiselikud siluetid ja ajatult unikaalne looming ning valmivad elegantsed rõivad, mis on mõeldud kaasaegsele naisele, kombineerides ajaloolisi käsitöövõtteid ja kaasaegset kõrgmoodi.
Katrin Kuldma kollektsioon pakkus kõrget kvaliteeti elu erinevateks aspektideks meestele ja naistele ning moelaval sai näha tellija mõõtude ja soovide järgi valmivate teksapükste ja luksuslike T-särkide mudeleid puuvillast kašmiirini, safarikomplekte, suvekleite ning ülipidulikke siidist kleite ja ülikondi.
Toimetaja: Annika Remmel