Eesti esimene päikeseauto süttis Marokos peetud võistlustel põlema
Eesti esimene päikeseauto Solaride naasis hiljuti Marokos peetud võistlustelt, mis korraldati asenduseks Austraalias toimuma pidanud, kuid pandeemia tõttu tühistatud maailmameistrivõitlustele.
"Auto ise ei ületanud finišijoont. Kahjuks neljanda päeva lõpus juhtus ühe järsema mäega õnnetus. Koormus oli liiga suur, mootori kontroller ja mootor süttisid leekidesse," rääkis päikeseauto peainsener Karl August Tatunts saates "Hommik Anuga". Kuna Maroko teed olid autole igas mõttes oma jälje jätnud, otsustati turvalisuse huvides viimast päeva enam mitte kaasa sõita.
Auto ehitamine läks maksma umbes 400 000 eurot. Esimest korda esitleti sõidukit avalikult septembri lõpus.
Kõige suurem kiirus, mis Marokos saavutada suudeti, oli 98km/h. See oli küll madalam kui loodeti, kuid löökaukudega täidetud teel rohkem ei julgetud üritada. Esimesel kahel päeval lõhuti ka rehve.
Solaride oli ainus esindaja oma võistlusklassis ning erinevalt kaasvõistlejatest, kes olid Marokos kohapeal kuu aega varem valmistumas, jõudis eestlaste masin võistluspaika vaid päev enne starti.
Solaride'i meeskond valmistub nüüd ehitama uut autot värske meeskonnaga.
Toimetaja: Kerttu Kaldoja