Loojad pääsesid #reklaami-sundusest ({{contentCtrl.commentsTotal}})

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Sotsiaalmeedia kanalid telefonis Autor/allikas: Scanpix/EMPICS Entertainment

Tänu uuele seadusetõlgendusele ei peagi loovinimesed enam sotsiaalmeedias oma tööst rääkides seda hoiatussõnaga varustama.

Kuni reedeni oli tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) seisukohal, et seda nõuab Eesti seadus, kirjutab Postimees.

TTJA loogika põhines sellel, et kui postitajal on võimalik saada postituse abil isiklikku kasu (inimesed ostavad plaadi või raamatu, kuulavad muusikat voogedastusteenusest, maksvad pileti eest jne), siis on postitus käsitletav reklaamina ning see kehtib muusikute, kirjanike, kunstnike, filmitegijate ja kõigi inimeste kohta, kes midagi loovad, sellest ära elada tahavad ning oma loomingut sotsiaalmeedias tutvustavad.

"Hindasime kahju, mida loomeinimese kontol tema enda loomingu avaldamine ja tutvustamine võiks jälgijatele põhjustada ning see kahju ehk jälgijate eksitamise risk praktiliselt puudub, kuigi seadusest tulenevalt on tegu reklaamiga. Seega leidsime, et loomeinimestele märgistamise kohustuse panemine pole põhjendatud. Kui juhendit koostasime, siis käsitlesime selliseid olukordi põgusalt ega pühendanud sellele juhendis eraldi tähelepanu," rääkis TTJA tarbimiskeskkonna osakonna juhataja Jaana Tael, et seadus küll ei muutunud, kuid TTJA tõlgendab seda nüüd teisiti.

Toimetaja: Kerttu Kaldoja

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: