Ritter Sport vs. Milka: kohus otsustas ruudukujulise šokolaadi kaubamärgi Ritter Spordile jätta ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Šokolaadid
Šokolaadid Autor/allikas: Scanpix/EPA

Ritter Sport on juba aastakümneid tootnud ruudukujulisi šokolaaditahvleid. Sama kujuga maiustusi tahtis müüa ka Milka, ent Saksamaa kohus otsustas, et see õigus jääb siiski vaid Ritter Spordile.

Ritter Sport on ruudukujulisi šokolaaditahvleid tootnud juba 1932. aastast saati, kirjutab BBC.

Clara Ritter mõtles toona, et oleks aeg teha selline šokolaad, mis mahub katki minemata jaki taskusse, aga kaaluks siiski sama palju kui tavaline šokolaaditahvel.

1993. aastal registreeris Ritter Sport ruudukujulise šokolaaditahvli kaubamärgina. 2010. aastal tahtis sama kujuga šokolaade müüa ka Milka ning asi jõudis kohtusse.

Esialgu saavutas Milka 2016. aastal kohtus võidu ja kaubamärk eemaldati. Hiljem kohtuotsus aga tühistati.

Vaidlus jõudis ka Saksamaa ülemkohtusse, kus nüüd otsustati, et ruudukujulise šokolaaditahvli müümise õigus jääb siiski vaid Ritter Spordile.

Juhul kui kuju oleks šokolaadi tootmisel määrava tähtsusega, ei tohiks seda kaubamärgina registreeida. Kohtunike sõnul antud olukorras kujul aga määravat tähtsust ei ole.

Kohtunikud lisasid ka, et ruudu kujul ei ole kunstilist väärtust ja sellest ei sõltu šokolaadi hind. Lisaks on tarbijate jaoks ruudukujuline šokolaaditahvel märk sellest, kust šokolaad pärit on ja milline on selle kvaliteet.

Toimetaja: Victoria Maripuu

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: