Toidutrendid on nii restoraniomanikele kui ka tarbijatele üha tähtsamad
Saates "Ringvaade suvel" oli külas restorani Salt juht Tiina Kõresoo, kes rääkis, et toidutrendid on viimasel ajal üha tähtsamad nii restoraniomanikele kui ka tarbijatele.
Kõresoo sõnul jõuavad toidutrendid Eestisse moe-, tehnika- ja muude trendidega sarnaselt. "Samamoodi jõuavad nad meieni kindlasti sellistest maailmapealinnadest nagu Pariisist, Milanost, Roomast, New Yorgist. Aga mitte ainult sealt, vaid toidutrendid jõuavad meieni eelkõige inimestelt. Ehk nad jõuavad meieni tippkokkadelt, toiduajakirjanikelt, kriitikutelt ja võib olla kõige rohkem ikkagi suust suhu ja inimeste enda kommunikatsioonist," rääkis Kõresoo.
Viimase kümne aasta jooksul on Kõresoo sõnul toidumaailmas tohutu evolutsioon toimunud ja toidutrendid on praegu tähtsamad kui kunagi varem. "Toidutrendid on ühtepidi tähtsamad restoranide jaoks, et jääda elus püsima, kuna restorane on lihtsalt nii palju. Teistpidi siis ka tarbija jaoks, sest kõik üritavad olla trendikad ja süüa seda, mis parajasti moes on," rääkis Kõresoo.
Toidutrende on inimesteni toonud näiteks reisimine. "Inimeste elatustase ja võimalused on muutunud – kes suudab reisida Hawaiil, siis ta tahab süüa ka sedasama poke bowl'i, mida ta seal sõi, aga oma kodus," ütles Kõresoo.
Nii ongi mitmed söögikohad hakanud lisaks enda rahvusköögile ka teiste riikide maitseid pakkuma. Eestlased on Kõresoo sõnul aga uute maitsete suhtes tihtipeale kartlikud, mistõttu on hakatud retsepte siinsele kultuurile omasemaks kohendama. "Ma leian, et see on pigem miinus. Inimene peaks ikkagi saama kätte selle autentse maitse ka kohapeal," tõdes Kõresoo.
Viimaste aastate jooksul on väga populaarseks saanud näiteks käsitööburgerid. See trend sai Kõresoo sõnul alguse kiirtoidukettidest McDonalds ja KFC. "Hoolimata sellest, kui palju neid kirutakse, on see fenomen – see toimib ja inimesed armastavad seda. Loomulikult tipprestoranid tahtsid McDonaldsi fenomeni kättesaadavaks teha ka tavalisele inimesele. Kõigepealt see läks restoranide menüüsse ja teine asi, mis tegi burgeri populaarseks, on kokkuhoidlikkus. Ehk tänavatoidufestivalid, mis põhiliselt tulid meile Ameerikast," rääkis Kõresoo.
"Nende mõte on see, et inimene, kes iga päev restoranis ei saa süüa, saaks ometi tänaval ka maitsvat ja teistsugust toitu, et ta ei peaks minema McDonaldsisse ega restorani, vaid saaks kätte selle näputoidu," lisas ta.
Toidutrende mõjutavad aga ka kokandussaated. "Telekokad pigem mõjutavad just seda tarbija poolt. Kui võib-olla muud toidutrendid mõjutavad just restoranide käitumisharjumusi, siis sellised telekokad nagu Jamie Oliver ärgitavad kindlasti kodus inimesi uusi põnevaid toite järgi tegema," ütles Kõresoo.
Toimetaja: Victoria Maripuu