Emor: Eesti elanike armastatuim meediabränd on ETV ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1592543160000 | amCalendar}}
ETV tugevustena toodi välja usaldusväärsus, mis tugineb
ETV tugevustena toodi välja usaldusväärsus, mis tugineb "Aktuaalse kaamera" uudistesaatele. Autor/allikas: Anna Aurelia Minev/ERR

Kantar Emori trendiuuringust "Eesti meediabrändid 2020" selgub, et Eesti elanike armastatuim meediabränd on pika ajalooga avalik-õiguslik telekanal ETV.

ETV-d pidas on lemmik-meediabrändide hulka kuuluvaks 37 protsenti Eesti elanikest, sealjuures suurim on meeldivus eestikeelse elanikkonna seas, kelle hulgast ligi pool (47 protsenti) nimetas ETV-d oma meelisbrändiks. Esikümnesse mahtusid lisaks veel ERR, ETV+ ja Vikerraadio, viimane on ka armastatuim raadiobränd eestikeelse elanikkonna seas. 

ERR-i katusbränd on keskmisest tugevam noorte sihtrühmas. Esmamainingute (top of mind) poolest edestas ERR noorte sihtrühmas (15–24) kõiki meediakanaleid.

"ETV peamiste tugevustena tõid vastajad välja reklaamivabaduse, usaldusväärsuse ja head saated. ETV eristub selgelt teistest telekanalitest tänu sellele, et kanal on avalik-õiguslik ja oma selge näoga," kommenteeris Kantar Emori uuringuekspert Kristiina Kruuse.

Erameediast on armastatuim Delfi, millele järgneb väga väikse vahega Postimees. Delfi kuulus 32 protsendi ja Postimees 30 protsendi Eesti elanike meelisbrändide hulka.

"Mõlema väljaande tugevustena nimetati aktuaalsust, päevakajalisust, uudistega kursis hoidmist ja lisaks veel terve rida eri laadi põhjuseid," lisas Kruuse.

Muu rahvuse lemmikud on väga tasavägiselt Postimees ja Delfi ning kolmandal kohal on ETV+.

"Nii värske meediabrändide uuring kui ka Kantar Emori eriolukorra ajal tehtud meedia usaldusväärsuse uuring näitavad, et muukeelne elanikkond usaldab ja neile meeldib järjest enam Eesti venekeelne meedia," rääkis Kruuse.

Noorte (15–24) sihtrühma esikolmiku moodustasid TV3, Sky Plus/Sky Radio ja ERR. Kruuse sõnul jäi küsitlusperiood aega, mil oli just olnud eetris "Maskis laulja" finaal ning saade aitas tugevdada kanali kuvandit noorte sihtrühmas.

"Meediabrändide edetabeli esikümnes domineerivad peamiselt suurte meediamajade peamised väljaanded ja kanalid, millel on lai levik ja mis kõnetavad eri sihtrühmi. Ainsaks kitsama sihtrühma meediabrändiks, mis esikümnesse mahtus, oli National Geographic," kõneles Kruuse. "See viitab sellele, et National Geographic ei tule kohe inimestel meelde, kuid kui nad seda brändi näevad, sümpatiseerib see neile. Sarnane bränd on ka Jupiter – väga uus bränd, mille spontaanne tuntus on nullilähedane, ent etteantud nimekirja alusel tõusis Jupiter võrdväärsele kohale Eesti Päevalehega. Brändi kasvu on toetanud uudsus," lisas ta.

Kokku oli uuringus põhjalikuma vaatluse all 75 Eesti meediabrändi, sh nii raadio, tele-, trüki- kui ka veebimeedia. Küsitlusele vastas 1304 inimest ja uuring on Eesti elanikkonna suhtes esinduslik. Küsitlus toimus maikuus 2020.

Toimetaja: Urmet Kook

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: