Kalev on järjekindlalt eestlaste kõige lemmikum toidubränd ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Kalevi kommivabrik
Kalevi kommivabrik Autor/allikas: Toomas Tuul/Kalev

Kantar Emor uuris selle aasta mais neljandat aastat järjest, millised on Eesti inimeste jaoks kõige meeldivamad brändid toidu- ja joogikategoorias. Esikoha saavutas juba mitmendat aastat maiustuste tootja Kalev.

Esikümnesse mahuvad lisaks Kalevile veel Maks&Moorits, Merevaik, Rakvere, Gustav, Alma, Põltsamaa, Värska Originaal, Farmi ja Salvest.

Kalev juhib teisi brände ülekaalukalt, kuid võrreldes eelmise aastaga on edu järgnevate brändide ees veidi kahanenud. Selja taga on rebimine tihe ning erinevused esikümnesse jõudnud brändide meeldivuses üsna väikesed, mis viitab mitmekesisusele Eesti tarbijate toidubrändide eelistuses.

"Kuigi Kalevi kõrval on teisigi brände, mis on püsinud esikümnes mitu aastat järjest, saab ka sel aastal täheldada mõningaid liikumisi," märkis uuringujuht Katrin Männaste. "Teist positsiooni jagama on tõusnud mullune viies, juustubränd Merevaik, ning aasta eest esikümnest välja jäänud lihatoodete bränd Maks&Moorits. Viimane on napilt seljatanud ka läbi uuringuperioodi kõrget kohta hoidva konkurentbrändi Rakvere," lisas Männaste.

Aasta eest meeldivaimate toidubrändide hulka tõusnud kondiitritoodete bränd Gustav on oma positsiooni sel aastal veelgi parandanud. Esikümnes hoiavad kohta ka kaks piimatoodete kaubamärki Alma ja Tere, eelmisest aastast veidi tagasihoidlikuma meeldivusega püsib lemmikute seas Värska Originaal.

Sel aastal kasvas mitmesuguseid konservtoite pakkuvate Põltsamaa ja Salvesti eelistus. "Kindlasti on siin oma osa ka eriolukorral, mille algusperioodil just need brändid seoses hetkelise ostupaanikaga üsna jõuliselt pildile tõusid," ütles Männaste.

Meeldivaimate toidubrändide esikümme näitab, et toidubrändide puhul hindavad Eesti tarbijad kohalikke, ennast tõestanud tegijaid. Vanuse lõikes brändieelistus aga erineb – kui noorimas tarbijasegmendis (15–24aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ja jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval valdavalt toidu põhikategooriate ehk liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Ka Põltsamaa ja Salvest võlgnevad oma menu just keskealistele ja vanematele tarbijatele.

Brändide edetabeli uuringus kõnetati veebiintervjuudes 1304 Eesti elaniku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasati 96 toidubrändi ning iga vastaja valis logodega nimekirjast kuni viis talle kõige meeldivamat brändi.

Toimetaja: Victoria Maripuu

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: