Targa vanema kampaanias osalenud Indrek Sarrap: käisin üle 15 aasta vannis ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Birgit ja Indrek Sarrap võtsid osa Tervise Arengu Instituudi kampaaniast "Tark vanem", mille eesmärk on arendada lapsevanemate vanemlikke oskusi nii kasvatuse kui ka suhtluse vallas, seejuures enda ning oma partneri vajadusi unarusse jätmata.

Indrek selgitas, et kui muusikute jaoks on detsember pingeline periood, siis sel korral võttis Birgit kontserdiperioodi palju rahulikumalt ja selle taga võis olla "Targa vanema" kampaanias osalemine. "Täiega toredaks muutusid," kiitis ka väike Simeon omalt poolt ema Birgitit ETV saates "Ringvaade".

Kampaania olulisim komponent oli tarkvanem.ee veebileht, mida Birgit ja Indrek usinasti kasutasid. Kodulehelt sai häid nippe ja soovitusi igapäevaste toimingute tegemiseks ning aja paremini planeerimiseks. "Sisuliselt pead sa iga päev leidma 15 minutit oma kaaslasele, 15 minutit eraldi mõlemale lapsele, tund aega enne magama minekut lülitama välja ekraanid ning kindla aja planeerima magamiseks," loetles Indrek ning lisas, et vähemalt korra nädalas tuleks partneriga kahekesi ka välja minna. Lisaks tuli päevakavva leida koht spordi ning korraliku une jaoks.

"Kui sul on see paberi peal ees, siis sa mõtled selle peale rohkem. Kui me hakkasime seda tegema, mõtlesime, et me oleme seda kõike teinud varem ka, lihtsalt harvem," arutas Birgit kampaania rolli nende perekonnas.

Indrek tunnistas, et kuigi üks soovitustest oli ka tund aega enne magamaminekut ekraanidest loobuda, siis see neil hästi välja ei tulnud. Sarrapid selgitasid, et neil toimub kogu elu planeerimine läbi telefoni.

Kuigi esialgu tundus kõige jaoks aja leidmine võimatu, said muusikud ülesannetega siiski hakkama - nad hakkasid lastega eraldi tegevusi planeerima, pöörasid tähelepanu une kvaliteedile, tegid sporti ning pühendasid rohkem aega ka üksteise jaoks. "Me üritasime planeerida nii, et üks läheb ühele lapsele lasteaeda järgi ning teine läheb teisele. Terve see kuu ma enam raadiot ei kuulanud, kui lapsed autos olid," tõi Birgit ühe näite sellest, kuidas lastele rohkem aega pühendada.

Indrek naeris, et käis tänu soovitustele üle 15 aasta vannis. "Ta kohkus ära, et kas ikka läheb, jube naiselik tegevus. Ma panin talle veel mingit vannivahtu sinna sisse," naeris Birgit, et lõpuks oli mehe kogemus väga positiivne.

Kui Indrek ja Simeon ostsid koos mängimiseks Nintendo, siis Birgit veetis Heliniga aega šopates või meikides. "Kui nad on rohkem eraldi, saavad nad kokku saades paremini läbi," arutas Birgit Simeonist ja Helinist rääkides.

Tervise arengu instituudi kampaania "Tark vanem" annab lastekasvatusnippe, mis peaksid vanemate elu palju paremaks ja lihtsamaks tegema ning omavahelist suhet vürtsitama.

Tervise arengu instituudi paari aasta tagune uuring 2–12-aastaste laste vanemate seas näitab, et lapsevanemaks olemine on küll rahuldustpakkuv, kuid pea pooltele vanematele on see nende lapse praeguses vanuses raske. Üle kolmandiku vanemaid tunneb aeg-ajalt, et nad ei saa midagi tehtud ning igas viiendas vanemas tekitab lapsevanemaks olemine pinget ja ärevust. Kampaaniaga loodetakse vanemate hoiakuid iseenda heaolu suhtes muuta.

Toimetaja: Rutt Ernits

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: