Täna alustab "Ajujahi" uus hooaeg
"Ajujahi" üheksanda hooaja avasaade jõuab ETV eetrisse 7. aprillil kell 20:30. Hooaeg koosneb kaheksast episoodist, millest esimeses asub võistlustulle sada meeskonda.
"Valiku tegemine on raske, sest innovatiivseid ideid on rohkem kui lõppvoorus kohti," rääkis "Ajujahi" projektijuht Marion Raudsepp. "Žürii otsustusprotsess venis arvatust pikemaks, sest tasavägiseid meeskondi on palju," ütles ta. Kaalul on koht "Ajujahi" arenguprogrammis, kus meeskonnad saavad ligipääsu 2-kuulisele intensiivsele koolitus- ja mentorlusprogrammile. Sellesse programmi pääseb edasi aga vaid kolmkümmend paremat.
Arenguprogrammi jooksul läbivad meeskonnad kolm koolitusnädalavahetust, mis hõlmavad endas nii ärimudeli disaini, finantse, prototüüpide väljatöötamist, tootearendust, turundust, müüki kui ka esitlust. Mentorite hulgas on tippjuhte ja spetsialiste nii rahvusvahelisest infotehnoloogia ettevõttest Nortal, SEB pangast, EstBANist kui teistest Eesti start-up ökosüsteemi kuuluvatest organisatsioonidest.
Nortali eTervise ärisuuna juhile Taavi Einastele teeb rõõmu, et tugevaid meeskondi on nii IT ja riistvara valdkonnas kui sotsiaalsete ettevõtete hulgas. "Eraldi tooksin välja Kriidiku mänguasjad, mis laste arengule kindlasti kaasa aitavad," ütles Einaste. Kriidiku nukkude näol on tegemist tootega, mida saab nii riietada kui ka panna pähe lõngast juukseid, mida saab omakorda sättida soengusse, pesta või lõigata.
Sotsiaalsete ettevõtete tegemistega on hästi kursis ka SEB panga turunduse projektijuht Jana Kukk, kes pakkus mentortuge meeskonnale The Skill Mill. "Neil on väga põhjalik lähenemine. Praeguse seisuga liiguvad nad väga heas tempos," rääkis ta.
Saatejuht Kristo Eliase juhtimisel tullakse sel hooajal oluliselt rohkem stuudioseinte vahelt välja ja meeskonnad peavad puutuma kokku ettevõtja reaalse eluga - seda küll veidi mängulisemas võtmes. Žürii töösse kaasatakse senisest enam erinevate valdkondade eksperte, kellest mitmed on tuntud Eesti ettevõtjad, kes omavad väga tugevat rahvusvahelist kogemustepagasit. Kui varasematel hooaegadel on olnud rohkelt infotehnoloogial põhinevaid äriideid, siis sel aastal on paljudel meeskondadel olemas ka füüsiline toode.
"Ajujahi" tänavune auhinnafond on 60 000 eurot. Tänavuse hooaja võitja selgub otsesaates 26. mail.
Toimetaja: Kaspar Viilup