Eminemi "Lose Yourself" on Spotify kõige ajatum lugu
Muusikarakenduse statistika põhjal järjestas Polygraph 1950. kuni 2005. aastal välja antud lood ning selgus, millised neist on veel tänapäevalgi kõige kuulatumate palade seas.
Kõige ajatumaks looks Spotify statistika järgi osutus Eminemile Oscari toonud lugu "Lose Yourself", mida on kuulatud rakenduses üle 59 miljoni korra, vahendas Observer.
Esiviisikusse mahtusid veel The Killersi "Mr. Brightside", Linkin Parki "Numb", Journey "Don't Stop Believin'" ja Nirvana "Smells Like Teen Spirit".
Mariah Carey jõululugu "All I Want For Christmas Is You" on samuti kõrgel 12. kohal, kuigi seda kuulatakse enamasti vaid jõuluhooajal.
Uuemad laulud edestavad vanemaid edetabelis siiski küllalt tugevalt - esimene 1970. aastatest pärit lugu on alles 19. kohal ning 1960. aastatesse jõuab edetabel alles 48. kohal. Esiviiekümnesse 1950. aastate lugusid ei mahtunudki.
Võrdluse autor Matt Daniels tõi ka välja, et laulu avaldamise ajal lugu saatnud edu ei ole selle pikaajalisema populaarsuse juures otsustavaks faktoriks. Näiteks "Don't Stop Believin'" ei jõudnud Billboardi tabelis kuigi kõrgele kohale, kuid on Spotify edetabelis juba neljandal kohal.
Samuti on lood nagu näiteks Daft Punki "Get Lucky", mis paar aastat tagasi kuulusid kõige kuulatumate hulka, praeguseks oma kuulamissageduses tuntavalt kaotanud. Samas koguvad neist rohkem kuulajaid lugude avaldamise järel laiemast kõlapinnast ilma jäänud laulud, näiteks Lana Del Rey "Young And Beautiful".
Daniels tunnistas ka, et kuigi tegu on põnevate tulemustega, ei saa neid täielikult tõeseks pidada, sest mitu kuulsat artisti, eesotsas The Beatlesi ja Taylor Swiftiga, on loobunud oma laulude Spotifys avaldamisest.
Spotifyl on üle maailma kokku üle 75 miljoni kasutaja.
Toimetaja: Kertu Loide