Grete Lõbu lasi otse-eetris oma poliitilisi eelistusi välja peilida
Sellel nädalavahetusel toimub Baltimaade suurim robotimess Robotex ning selle eel käisid "Ringvaates" külalised, kes peilisid arvuti abil välja saatejuht Grete Lõbu poliitilised eelistused.
TÜ Ideelabori juht Kalev Kaarna selgitas, et seda, mida inimene reklaamide puhul tähele paneb, saav arvuti abil hästi jälgida. Arvuti kaamera salvestab näolihaste pisimaid muutusi. Nende lihaste refleksid on inimeste kontrolli alt väljas. Kaamera salvestab aga mitmeid kordi sekundis ja ta suudab need lihaste muutused registreerida.
Arvuti annab teada, missugused hetked köitsid katsealuse tähelepanu, mis tekitas positiivseid emotsioone ja mis jättis külmaks.
Kuigi Grete püüdis reklaame vaadates olla emotsioonitu, suutis arvuti tema kohta piisavalt informatsiooni koguda.
Testist selgus, et Grete on pigem nägude vaataja. Reklaamide puhul ta tekste eriti tähele ei pane. Eelkõige vaatas Grete reklaamplakatitel leiduvaid nägusid.
Emotsionaalselt kõige tugevamalt mõjusid Gretele IRLi plakat ja Reformierakonna plakatid. Populaarsuselt kolmas reklaamplakat oli Gretel sotsiaaldemokraatide plakat.
Selle sama abimehega saab testida ka tootereklaamide mõju tarbijatele.
Toimetaja: Silver Kuusik