Kiropraktik jagas näpunäiteid, kuidas tervislikult istuda

Video
9.10.2016 16:29
Rubriik: Elu

"Hommik Anuga" saates oli külas kiropraktika arst Gerly Truuväärt, kes jagas praktilisi nippe, kuidas oma tervist hoida ja õigesti istuda, magada või liigutada.

"Istumise pikkus ja kvaliteet on põhiasi, kust tekivad seljamured," selgitas Truuväärt. "Tuleks harjutada istuma ennast vähem korraga," lisas ta ning täpsustas, et istuda tuleb nii kaua, kuni hakkab ebamugav, siis tasub juba sirutada ja natuke liigutada ennast.

Jalg üle põlve istumine on väga levinud, kuid ka see võib kaasa tuua näiteks puusaprobleeme, kuna vaagen on pidevalt natuke viltu. Lisaks vajutab selline asend kinni verevarustuse, kust tulevad veresoonkonna haigused. 10-15 minutit võib nii istuda, kuid mitte oluliselt pikemalt.

Selg tahab pidevat liikumist, seega ei peaks pikalt üheski asendis istuma. "Kaheksat tundi istumist ühe tennise või intensiivse treeninguga tagasi ei tee," selgitas Truuväärt, et pärast pikka tööpäeva tehtud trenn asja oluliselt paremaks ei muuda. "See on sama, kui on magamata öö ja siis lähed magad hästi pikalt. Päris tasakaalu sa ikkagi ei saa. Kaheksa tundi ükskõik mida teha jutti, kas istuda või seista – ühte sundasendit teha, on tervisele halb. Keha vajab liikumist ja vaheldust."

Toimetas
Kerttu Kaldoja

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar