Eesti 2016. aasta autoks valiti Škoda Superb
16. korda valisid Eesti autoajakirjanikud välja aasta autot ning "Ringvaate" stuudios avaldas finalistide nimed ajakirja Tehnikamaailm peatoimetaja.
"Täpselt sel hetkel, kui me aasta autot hakkasime valima, oli käimas DieselGate'i skandaal ja keegi ei teadnud, kuhu me välja jõuame, " tõdes "Ringvaates" Tõnu Ojala, et nad ootasid ja vaatasid ära, kuhu Euroopa aasta auto välja jõuab ning läksid sealt edasi. "Me oleksime võinud küll selle skandaali tõttu kedagi välja ka võtta, aga seekord on sees ikkagi Škoda ja Volkswagen - mineviku pattude pärast me kedagi nuhtlema ei hakka."
Finaali pääsesid kuus autot:
1. Škoda Superb
"Ma arvan, et ajakirjanikud pidasid ilmselt tema hinnasuhet sobivamaks - selle konkreetse raha eest saab natukene rohkem autot kui Volkswageni puhul," kinnitas Ojala, et tema eelistus oli küll Passati poole. "Škoda Superb võitis varem Eesti aasta auto tiitli ka 2009. aastal."
2. Volkswagen Passat
"Seekord tegi Volkswageni grupp ikkagi platsi puhtaks - neil on erakordselt lai mudelivalik ning samamoodi on ka hinnaklass väga varieeruv, sest alutsada võib kusagil 20 000 euro kandist," lisas ta ka seda, et tõenäoliselt ei näinud me Passatit viimast korda Eesti aasta auto kohal.
3. Volvo X90
"Konkurentsitult seltskonna kõige kallim ja eksklusiivsem auto ja kuigi see auto on kunagi ka olnud meie edetabelis, siis ei ole see sellest hetkest alates väga uuenenud," tõdes Tõnu Ojala, et viimasel ajal on aga olnud näha, et Volvo hakkab ka vaikselt uuenema.
4. Hyundai Tucson
"Sama autoga sõidab ka Eesti Rahvusringhääling ringi - see auto esindab kõige populaarsemat keskmiste linnamaastruite klassi," ütles Ojala, et sellest peavad väga paljud lugu ja selgitas, et kuigi tegu on Korea nimega, siis kokku pannakse neid tegelikult Tšehhis.
5. Ford Mondeo
"Samuti tuntud tegija, kes kunagi on olnud ka Euroopa aasta auto ja võitnud eelmise põlvkonna autoga samuti ka Eesti aasta auto tiitli," tõi Tõnu Ojala välja, et see ei mõjuta midagi, kui auto on varem sama preemia saanud.
6. Honda HRV
"Eestis saab ta ilmselt väga heaks müügihitiks ja arvestades, et väikemaasturid on praegu kõvad tegijad, siis on tal tulevikku," sõnas Ojala, et see auto on kindlasti eestastele juba ka varasemate mudelite hästi tuttav.
Toimetaja: Kaspar Viilup