Olavi Pihlamägi: pärast Eestit läksid esimeses poolfinaalis kõik häälest ära
"Vikerhommikus" võttis eilse Eurovisiooni esimese poolfinaali kokku Olavi Pihlamägi, kes tõdes, et paljud lood jäid otse-eetri esitustes nõrgaks, kuid oli ka üks üllataja.
Lava oli tema hinnangul põnev ning oli hea, et see polnud nii suur kui paljudel varasematel aastatel, mille peale artistid peaaegu ära kadusid.
Erilise üllatusena tõi Eurovisiooni asjatundja Pihlamägi välja Gruusia esindaja Nina Sublatti esituse. "Sealt tuli selline pauk, et mul oli lihtsalt hing kinni, see oli visuaalselt täiuslik," ütles Pihlamägi "Vikerhommikus". Muusik ei närveerinud tema hinnangul laval üldse, erinevalt paljudest enne teda esinenud artistidest. "Seal on nii visuaal kui laul koos, ta on loomulikult hästi moodsas helikeeles, nii et noortele peab ta väga hästi peale minema," arvas Pihlamägi.
Esimeses poolfinaalis oli ka palju teemasid, mida Eurovisioon tavaliselt ei puuduta - Armeenia laulis genotsiidi 100. aastapäevast, Rumeenia aga töölistest, kes ei leia tööd oma kodumaal. "Sellised sotsiaalsed teemad - need panid tegelikult mõtlema, pani neid vaatama," arvas Pihlamägi.
Siiski ei olnud sugugi kõigi laulude esitus tema hinnangul ideaalne. "Huvitav on see, et pärast Eestit läksid kõik häälest ära. Kõigil oli meeletult raskusi, et üldse lõpuni laulda," ütles ta. Näiteks Albaania oli küll varemgi kindel favoriit, kuid Pihlamäe sõnul ei laulnud esitaja oma laulu vääriliselt ära. "Eks ikka silmade ja kõrvadega koos hääletatakse. Lihtsalt kuna visuaal oli nii põnev, siis Albaania sai edasi," ütles ta.
Stigi ja Elina esitusele jätkus Pihlamäel vaid kiidusõnu, kuid ta tõdes, et pilt ei tulnud nende esitusele järgi. "See, kui kaamera haarab nägu, kes ei laula ja kes ei kuula, kui üks artist jääb teise taha peitu - see on ju ainult kaameras veerand meetrit ja sa oled ilusti kaadris," tegi ta etteheiteid esituse tehnilisele poolele. "Ma isegi Rene Vilbret toetan eilses intervjuus, kui ta ütles, et mul on hirm, sest Austria režissöör ei saa kõigi nende asjadega, mida nad on välja mõelnud, hakkama," tõdes ta.
Palju kõneainet tekitanud Soome puuetega meeste punkbänd Pertti Kurikan Nimipäivät edasi ei pääsenud. "Praegu näitas ikkagi see hääletamine seda, et Euroopa vast ei ole tervikuna valmis sellist sotsiaalset teemat viima edasi Eurovisiooni finaali. Ühest küljest kahju, teisest küljest see on ikkagi Eurovisioon kui Euroopa suurim muusikasündmus," märkis Pihlamägi.
Kreeka lugu peab ta ehtsaks Eurovisiooni stambi järgi kirjutatud klaveriballaadiks. "Võimas, hästi esitatud ja loomulikult sellise sõnumiga - üks viimne hingetõmme, armastust ja kõike kui palju. Ma arvan, et see on nüüd see Eurovisioon, mida paljud keskealised ja vanemad tahavad," arvas ta.
Neljapäevasest poolfinaalist ootab Pihlamägi väga Rootsi ja Norra esitusi. Viimase puhul on tegemist duetiga, mis võib tema hinnangul samuti finaali jõuda ja seal Eestile väga tugevat konkurentsi pakkuda.
Eurovisiooni asjatundja tõi ka välja, et on kaks ennustusvarianti - üks on fännide ning teine kihlveokontorite oma. Kihlvedude ennustusi peab ta veidi täpsemateks ning selle esikolmikus on praegu Rootsi, Itaalia ja Austraalia. "Eks see kõik ole näha, milline see visuaal on, sest kui selline Gruusia tüdruk tuleb ja on üksinda laval, aga ta haarab terve saali ja see on lummav, siis võib tulla ka tagumistest ridadest ehmatusi," arvas ta. Ise panustaks ta Itaalia võidule.
Toimetaja: Kertu Loide