Laulupeol tuleb täisealistele eraldi õlleala
Korraldajad otsustasid luua sellesuvisel laulu- ja tantsupeol piiratud ala, kuhu pääsevad ainult täiskasvanud ning kus müüakse lahjat õlut ja siidrit, millega väljakul üldalale ei pääse.
Eile kohtusid laulupeo korraldajad tervishoiuorganisatsioonide ning vabaühenduste esindajatega, kes tegid ettepaneku korraldada rahvapidu alkoholivabalt, et väljakul viibivad lapsed-noored ei oleks tahtmatult kaasatud alkoholi reklaamikampaaniasse, vahendas ERR-i uudisteportaal.
Eesti Laulu- ja Tantsupeo SA nõukogu esimees Raul Talmar tõdes koosoleku lõpus, et laulupeost ei tohi saada võitlustanner. "Korraldajate sõnul ei ole liikumise seostamine alkoholitemaatikaga kampaaniana kindlasti õige ning lahendusi tuleb otsida mujalt," kommenteeris Talmar.
Nõukogu otsustas luua seekord laulu- ja tantsupeol selgelt eraldi ning piiratud ala, kuhu pääsevad ainult täiskasvanud ning kus müüakse vaid lahjat õlut ja siidrit, millega väljakul üldalale ei pääse.
"Laulupeo üldalal kohta alkoholireklaamile ei ole. Samuti on juba 2007. aastast peale olnud kõik noortepeod alkoholivabad ning nii jääb see ka edaspidi," kinnitas Talmar.
Alkoholimüügi piiramine puudutab eelkõige laulupeo suurtoetajat A Le Coqi, kellel on väljakutel eksklusiivne müügiõigus.
Lastekaitse liit ja hulk terviseühendusi pöördus 10. jaanuaril kultuuriminister Urve Tiiduse, Laulu- ja Tantsupeo sihtasutuse ning kõigi lauljate, tantsijate ja publikuna osalejate poole üleskutsega pidada meie suurim pidu ilma alkoholita.
"Olukorras, kus oleme alkoholi tarbimiselt mitte ainult Euroopas, vaid juba kogu maailmas esirinnas, kus Eesti märk on võrdsustatud alkoholi kaubamärgiga, ei tohi jätta astumata radikaalseid samme, et ohjeldada alkoholi kahjustavat mõju noortele. Teaduslikud uuringud kinnitavad, et alkoholi tarvitamine üritustel, kus viibivad alaealised, suurendab oluliselt laste ja noorte alkoholi tarvitamist," selgitati üleskutses.
Sama ettepanek tehti ka 2009. ja 2011. aastal: mitte müüa ja tarvitada alkohoolseid jooke laulu- ja tantsupeol, kus esinejate ja publiku hulgas on tuhandeid lapsi. Peopaikades müüdi tollal siiski alkoholi, sest korraldajate sõnul olid lepingud alkoholitootjatest sponsoritega juba sõlmitud.
Toimetaja: Anna-Liisa Villmann