Elisa kinnitas: Eurovisiooni finaalis olid hääletustõrked
Laupäevasel Eurovisiooni lauluvõistluse finaali ajal teatasid mitmed ERR-i lugejad, et ei saa oma lemmiku poolt helistada. Elisa kinnitas, et mõned hääletusnumbrid jäid Eesti klientidele kättesaamatuks.
Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski selgitas Menule, et kõned ebaõnnestusid osade hääletusnumbrite puhul, mida Telia ei olnud Elisale avanud.
Telia Eesti võrguäri lahenduste juhi Toomas Sau sõnul laupäevase Eurovisiooni telefonihääletuse ajal üldist riket ei toimunud, küll oli häiritud osa Elisa klientide kõnesid. "Selle põhjustas Telia ühe telefonijaama vale konfiguratsioon. Kuigi osa kõnesid Elisa võrgust ei tulnud läbi, oli samal ajal võimalik oma hääl edastada SMS-i teel," ütles Sau.
"Kokku ei saanud hääletada veidi alla 4000 inimese," tunnistas Postimehele Telia pressiesindaja Raigo Neudorf.
Rahvusringhäälingu (ERR) juhatuse esimees Margus Allikmaa ütles, et korra varem on sarnane olukord esinenud, kui Telia, kes on ametlik Eurovisiooni partner läbi Saksa ettevõtte digame mobile, jättis Elisa klientidele osa numbreid suletuks. "Mul on väga kahju, et nii on jälle juhtunud. Euroopas tuntakse meid kõrgelt arenenud e-riigina ja üldse arenenud tehnoloogiaga riigina, aga suhteliselt lihtne telefonihääletus ei tule meil välja. ERR on kahjuks selles telefonihääletuse protsessis ainult kõrvaltvaataja, sest meie seda teenust ei telli ega korralda ka ühelgi teisel moel. Kaudselt on see siiski ka meie mainekahju," ütles Allikmaa.
Raiski kinnitas, et Elisa kliendid ebaõnnestunud kõnede eest maksma ei pea. "Kuna kõned ei läinud läbi, ei tekkinud kliendile ka kulu," ütles ta.
Toimetaja: Rutt Ernits