Kiirmoekettide riided peidavad endas mürgiseid jääke ({{commentsTotal}})

"Ringvaade testis kolme kiiremoeketi riideid, et teada saada, kas ja kui palju sisaldavad need endas erinevaid mürgiseid ühendeid. Tulemused olid üllatavad.

Keskkonnasäästlikku tootmist toetav Reet Aus kinnitas erinevatele uuringutele toetudes, et suurpoekettide odavad riided võivad olla mürgised ja kahjulikud.

Et teada saada, kas kiirmood on tõesti mürgine, tehti koos "Ringvaatega" katse. Koos valiti välja kolme kiirmoeketi valged T-särgid ja testiti erinevate printide mõju tervisele. Keskkonnauuringute keskuses tehti särkidele laboris analüüsid.

Mürgised riided pole ohtlikud mitte ainult kandjale, vaid ka keskkonnale, kuna neid kantakse vähe ja visatakse peagi ära.

Kõik kolm katsealust T-särki sisaldasid tõepoolest mürgiseid aineid. Palju oli lahustite jääke, liimidele iseloomulikke aineid jms. Kõik kolm sisaldasid ka pliid ja niklit.

Terviseameti keemialabor nentis, et tekstiilides sisalduvate ainete mõju on raske hinnata. Mingeid piirväärtusi pole tekstiilidele veel seatud. Praeguse aja tekstiilitööstus liigitub Reet Ausi hinnangul ohtlike jäätmete alla.

* Riided tasub enne esimest selga panemist läbi pesta, nii on mürgiseid aineid väiksemas koguses keha vastas.

* Kanna riideid võimalikult kaua, võimalusel taaskasuta perekeskselt.

* Osta riideid kasutatud rõivaste poest.

* Uuri, kas riietel on mürgiste ainete puudumist tõendav sertifikaat.

Toimetaja: Kerttu Kaldoja



Inimesed
Ülle Rästa: laps on Stigi palju muutnud

Veidi üle poole aasta tütar Lumiga isarõõme nautinud Stig Rästa on ema sõnul väga palju muutunud

elu
Vabaõhumuuseumis saab äpi abil osa pulmaseiklusest

Eesti Vabaõhumuuseum sai täna 60-aastaseks. Sel puhul valmis neil uus ja uhke mobiiliäpp nimega NUMU, millega muuseumis seiklusmänge mängida. Reporter Muttika käis seda testimas.

Tele/raadio
Möödunud nädalal köitis televaatajaid enim kodumaine seebiseriaal

Läinud nädala vaadatuimaks saateks tõusis Kantar Emori andmetel taas Kanal 2 seebiseriaal "Pilvede all" 180 000 jälgijaga. ETV "Pealtnägija" oli teisel kohal (157 000).