"Pealtnägija" hooaeg sisaldas ohtralt muusikat
Täna oli eetris "Pealtnägija" hooaja viimane saade. Muusika on suur osa Pealtnägija menüüst, seda on nad vahendanud nii popist folgini kui klassikalisest EDM-ini.
Kolleeg Alvar Tiisler üllatas paljusid, kui tuli välja, et laialt spordireporterina tuntud mees on ka kõva tasemega solist, kes esines näiteks Iisraelis Mustonenfestil. Kui Alvarit võib veel nimetada poolamatööriks, siis Viinis sai "Pealtnägija" esimeseks pikemaks teleintervjuuks sabast kinni Kristiina Poskal, kes on maailma hõivatum naisdirigent.
Hoopis teisest ooperist oli popfenomen Cartoon. Ehkki täna teavad neid kõik, siis just "Pealtnägija" oli esimene koht, kus hitimeistrite kolmik eelmise aasta lõpus oma näod ja nimed laiale avalikkusele teatavaks tegi ning näitas, kui suur vaev läheb ühe hiti tegemisse.
Kui juba oktoobris võis toona veel kõigest pool aastat tegutsenud ansambel uhkustada Eesti mõistes enneolematute kuulajanumbritega erinevates veebikanalites, siis tänaseks on Eesti kolmiku toodetud muusika tõusnud tõelistesse kõrgustesse – pea 40 miljonit kuulamist Youtube´is ja üle 10 miljoni kuulamise Spotifys on arvud, mida pole ette näidata mitte ühelgi teisel Eesti artistil.
Pärast saadet kutsus "Pealtnägija" fänne nende poolt hääletama ja esimeste eestlastena võitiski Cartoon kuu hiljem maailma mõjukaima trummi ja bassi muusika auhinna – DrumnBass Arena Awards. Märtsis pakkus Cartoon koos Kristel Aaslaidiga Eesti teleajaloos ennenägematu elamuse, kui tuli Eesti Laulu finaalis lavale 3D installatsioonina, mis sai kodumaisel konkursil kolmanda koha.
Omamoodi maailmavallutus on käsil moodsat elektroonikat ja Eesti pärimusmuusikat kokku miksival ansamblil Trad.Attack!, kes võttis sihiks viia oma muusika isiklikult kohale kõigisse maailma maadesse. Kui sügisel oli läbi käidud 11 riiki, siis tänaseks on skoor 19, seal hulgas kõlas eesti etno vahepeal sõna otseses mõttes Hiina müüril.
Toimetaja: Jaanika Valk