Küünlaümbriste jaht oli tänavu erakordselt edukas
Võistlusel "Küünlaümbriste jaht" koguti tänavu kokku tervelt 3,9 miljonit teeküünlaümbrist.
Korraldaja Mari-Liis Kallismaa selgitas ETV saates "Ringvaade, et kampaania sai alguse soovist kasvatata laste teadlikkust keskkonnasäästlikkusest.
"Kogu kampaania eesmärk on rääkida lastele, et vanametall ja alumiinium ei hävine looduses, õpetada neile taaskasutust. Lapsevanemad ei tohiks kindlasti minna kaasa õhutusega, et mul on ümbriseid vaja, et lähme nüüd poodi," ütles Kallismaa.
Sellest aastast said võistlusel osaleda kõik lasteaialastest gümnaasiumiõpilasteni. "Lapsed on väga loovad, kui lasta neil seda olla. Olen kuulnud, et tehakse koostööd näiteks kohvikutega," rääkis Kallismaa, kelle sõnul tõi mõni laps võistlusele lausa 20 000 küünlaümbrist.
AS Kuusakoski juhatuse esimees Kuldar Suits selgitas, et kogutud küünlaümbristest saaks valmis kasvõi poolraketi või Audi A8 kere. "Põhiliselt läheb alumiinium elektroonikatööstusesse," lisas ta.
Alumiinium ei lagune looduses mitte kunagi, mistõttu küünlaümbriste eraldamine tavajäätmetest annab väga olulise panuse puhtamasse Eestisse.
Toimetaja: Rutt Ernits