Uuring: pooled eurooplastest on telesarjadest sõltuvuses
Samsung ja uuringufirma OnePoll Euroopas läbi viidud tarbijakäitumise uuringust selgub, et euroopa televaatajad on kiindunud telesarjadesse.
Ligi pooled vastanutest on oma lemmiksarjast nii võlutud, et leinavad selle lõppemist ning kurvastuse leevendamiseks otsivad uue lemmiksarja. Uuringu tulemustest selgub, et telesarju vaadatakse nii igapäevaelu eest põgenemiseks kui stressi leevendamiseks, teatavad uuringu läbiviijad.
4500 inimese seas läbi viidud uuringust selgus, et pooled Euroopa televisiooniseriaalide fännidest kogevad stressi seoses oma telesõltuvusega. Uuring tõi välja, et üle 70 protsendi seriaalide vaatajatest on väga taktitundelised ning ei paljastaks teistele sarja fännidele, mis viimases osas juhtus või tulevikus juhtuma hakkaks.
"TV seriaalide fännidele meeldib salapära ja põnevus, mis tekib seriaali vaadates ning uut osa oodates. Oma lemmikseriaalist ollakse emotsionaalselt sõltuvad. Paljud fännid tunnistavad, et seriaalid mõjutavad nende igapäevaelu," selgitas küberpsühholoog Berni Good.
Elamust ei tohi rikkuda
"Tõeline seriaalide fänn ei soovi, et keegi tema TV seriaali vaatamise kogemust mingilgi moel rikuks. Uuringu põhjal kolmandik fännidest küsib alati kaaslaselt, kas too on juba uut osa näinud ennem kui seriaalis toimuvast rääkima hakkab, sest ei soovi rikkuda teise inimese seriaali nautimise kogemust," lisas ta.
Uuringu vastajatest iga viies tõdes, et ta oleks pahane, kui keegi sotsiaalmeedia kaudu paljastaks, mis uues osas juhtuma hakkab ning veerand tunnistas, et nad lausa väldivad igasugu meediat, et mitte saada teada, mis nende lemmikseriaalis juhtuma hakkab.
Uuringust selgub veel, et keskmiselt pooled Euroopa TV seriaalide fännidest eelistavad pigem vaadata ühe osa korraga. Üle 60 protsendi Itaalia ja Šveitsi vaatajatest tunnistas siiski, et nad vaatavad võimalusel mitu episoodi korraga. Kuigi seriaalides toimuvale mõtlevad paljud vaatajad, siis uuringu kohaselt vaid 43 protsendile läheb korda, kui neis midagi halba juhtub ning vaid kolmandik vaatajatest muutub rahutuks, kui seriaalis on pingeline olukord. 45 protsenti TV vaatajatest tunnistab, et nad süüvivad nii tõsiselt vaadatavasse sarja, et nad vihstavad, kui neid selles tegevuses segatakse.
Samsung viis TV vaatamise tarbijauuringu läbi koostöös rahvusvahelise uuringufirmaga OnePoll selle aasta septembris Suurbrittannias, Itaalias, Belgias, Rootsis ja Šveitsis. Küsitluses osales kokku 4500 inimest vanuses 16+. Esimeses neljas mainitud riigis oli vastajaid 1000, Šveitsis oli vastajaid 500.
Toimetaja: Silver Kuusik